ELVI PIRŠL:

UNWTO Affiliate Member


O djelatniku

izv. prof. dr. sc. Elvi Piršl

Zvanje: izvanredni profesor

Funkcija: Pročelnica Katedre za društveno-humanističke znanosti

Telefon kućni:
385 (0) 52 377 523
URL službenih stranica na Webu:
Katedra/služba :
Katedra za društveno-humanističke znanosti

Nastava

Izabrane publikacije

Anđić, D., Piršl, E., Ćurić, A. (2018). Education of Teachers in the Repubic of Croatia; Challenges and Expectations in the European Surroundings, U: Kg. Karas, C.C. Wolhuter (eds). International Handbook on Teacher Education Worldwide: Issues and challenges for teacher profession, Volume I. Athens: Atropos Editions.

Piršl, E. (2018). Je li moguća procjena interkulturalne kompetencije? U: N. Hrvatić (ur.) Interkulturalne kompetencije i europske vrijednosti. Filozofski fakultet u Zagrebu Odsjek za pedagogiju/Zavod za pedagogiju,  (ISBN 978-953-8028-08-3).

Drandić, D., Piršl, E. (2017). Integracija romske djece u društvo iz perspektive obrazovne inkluzije. U: D. Maleš, A. Širanović, A. Višnjić Jevtić (ur.). Pravo djeteta na odgoj i obrazovanje: teorije, politike i prakse. Zbornik radova sa znanstveno-stručnog skupa u Opatiji, 30. rujna - 2.listopada 2015. Zagreb: Odsjek pedagogije Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu, 66-75 str.,(ISBN 978-953-175-661-7). 

Piršl, E. i suradnici (2016). Vodič za interkulturalno učenje. Zagreb: Naklada Ljevak, 227str., (ISBN 978-953-303-922-0).

Diković, M.; Piršl, E.; Antunović, J. (2016). How competent are we to reach Citizenship Education? U: M. Radetić-Paić; I. Blažević; Đ. Zuliani (eds). Competences of Participants in Citizenship Education. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, 5-27 str., (ISBN 978-953-7320-31-7).

Ćurić, A., Piršl, E., Anđić, D. (2014). Osposobljavanje učitelja za poučavanje prirodnih znanosti u Hrvatskoj i Danskoj: usporedna analiza, Acta Iadertina, vol.10, 11-23 str., (ISSN 1845-3392; UDK: 371.13 (489:497.5) 378.14(489:497.5).

Piršl, E. (2014). Modeli interkulturalne kompetencije. Pedagogijska istraživanja, 11, 2; 27-39 str., (ISSN 1334-7888; UDK 37).

Diković, M., Piršl, E. (2014). Interkulturalizam, ljudska prava i građanstvo u inicijalnom obrazovanju nastavnika. U: N. Hrvatić, A.Lukenda, S. Pavlović, V. Spajić-Vrkaš, M. Vasilj. (ur.). Pedagogija, obrazovanje i nastava, svezak 1., 2. međunarodna znanstvena konferencija, Mostar: Fakultet prirodnoslovno-matematičkih i odgojnih znanosti Sveučilišta u Mostaru, 195-204 str., (ISBN 978-9958-16-023-3).

Piršl, E. (2014). (Re)definicija pojma kompetencije i interkulturane kompetencije, U: N. Hrvatić: Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti. U: N. Hrvatić, (ur.), Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti. Zagreb-Virovitica: Filozofski  fakultet u Zagrebu-Visoka škola za menadžment u turizmu i informatici u Virovotici, 47-68 str., (ISBN: 978-953-56216-1-4).

Piršl, E. (2013). Interkulturalna kompetencija i/ili kulturna inteligencija? U: N. Hrvatić, A. Klapan (ur.): Pedagogija i kultura, svezak 1. Znanstvena monografija. Zagreb: Hrvatsko pedagogijsko društvo, 335-345 str., (ISBN: 978-953-99167-5-4 ; sv.1).

Piršl, E. (2011). Odgoj i obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju, Pedagogijska istraživanja, broj 1, godina VIII, 53-71 str., (ISSN 1334-7888; UDK 37).

Piršl, E., Ambrosi-Randić, N. (2010). Prati li reforma učenika reformu visokog obrazovanja?, Informatologija 43, 3, 212-218 str., (UDK : 347.337.014:681.3; ISSN 1330-0067).   

Piršl, E., Diković, M., Pokrajac-Bulian, A. (2010). Intercultural competence and sensitivity from students’ viewpoint. U: N. Popov, Ch. Wolhuter, B. Leutwyler, M. Mihova, J. Ogunleye (ur.). Comparative Education, Teacher Training, Education Policy, School Leadership and Social Inclusion, Sofia: Bulgarian Comparative Education Society (BCES), Bureau for Educational Services, Vol. 8, 363-369 str., (ISBN 978-954-9842-15-9).

Uzelac, V., Piršl, E., Anđić, D. (2010). The Education of ower Primary and Pre-School teachers in the Republic of Croatia, U: K.G. Karras, C.C. Wolhuter (eds). International Handbook on Teacher Education Worldwide: Issues and challenges for teacher profession, Preface: Gaston Mialert; Volume I. Athens: Atrapos Editions, 123-157 str. (ISBN: 978-960-459-088-9: Volume I: 978-960-459-088-6).

 

 

Izabrani projekti

1995. – 1996. «Genealogija i transfer modela interkulturalizma» pri Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu (MZOS RH, broj 5-12-128). Voditelj projekta: prof. dr.sc. Vlatko Previšić.

1997. – 1998. «Culture locali/Lokalne kulture» pri Filozofskom fakultetu u Puli Sveučilišta u Rijeci i u suradnji s Centrom za povijesna istraživanja u Rovinju, Pučkim sveučilištem u Trstu i Talijanskom unijom u Rijeci. Voditeljica: prof.dr.sc. N.M.Kruljac. 

1997. – 2000. «Školski kurikulum i obilježja hrvatske nacionalne kulture» pri Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu (MZOS RH, broj 131002). Voditelj projekta: prof. dr. sc. Vlatko Previšić.

2001.–2003. Tempus projekt: CD_JEP-15085-2000 „Communicative Competence in Language Pluralistic Environment 2001-2003“, koordiniran od strane Edukacijsko-rehabilitacijskog fakulteta - Odsjek za logopediju Sveučilišta u Zagrebu, u suradnji sa Sveučilištem u Beču, Odsjek lingvistike (Contractor za Austriju - dr.sc. Wolfgang Dressler, red. prof.). Hrvatska: „Razvoj jezika jednojezične i dvojezične djece“. Voditeljica projekta za Hrvatsku: prof. dr. sc. Melita Kovačević.

2003. – 2004. «Education for Democratic Citizenship: From Policy to Effective Practice Through Quality Assurance (EDC-QA Project) – Stoctaking Research in Southeast Europe. Country Report: Croatia» pri Vijeću Europe. Koordinatorica projekta za Hrvatsku: prof. dr. sc. Vedrana Spajić-Vrkaš; istraživači: mr.sc. Jasmina Božić i dr.sc. Elvi Piršl. 

2003. – 2007. «Metodologija i struktura nacionalnog kurikuluma» pri Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta u Zagrebu (MZOS RH, broj 131002). Voditelj projekta: prof. dr. sc. Vlatko Previšić.

2004. – 2006. «Kurikulum za ljudska prava i demokratsko građanstvo» pri Istraživačko-obrazovnom centru za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (partner institucija: European Training and Research Centre for Human Rights and Democracy, Graz, Austria). Voditeljica projekta: prof. dr. sc. Vedrana Spajić-Vrkaš. 

2007. - 2009. «Demokratija i ljudska prava u Bosni i Hercegovini» pri CIVITAS BiH (partner institucija: Istraživačko-obrazovni centar za ljudska prava i demokratsko građanstvo Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu). Voditeljica projekta za Hrvatsku: prof. dr. sc. Vedrana Spajić-Vrkaš i za Bosnu i Hercegovinu Rahela Džidić.

2007. - 2014.Obrazovanje za interkulturalnu kompetenciju” (MZOS RH 303-1401173 -0983), Odjel za talijanski jezik (danas Fakultet za interdisciplinarne, talijanske i kulturološke studije) Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli, voditeljica projekta.

2007. – 2011.: «Interkulturalni kurikulum i obrazovanje na manjinskim jezicima» pri Filozofskom fakultetu u Zagrebu (Odsjek za pedagogiju), Sveučilišta u Zagrebu, Ministarstvo znanosti, obrazovanja i športa RH.Voditelj projekta: izv. prof. dr. sc. Neven Hrvatić

2011. - 2012. “Interkulturalni pristup obrazovanju na manjinskim jezicima: Hrvatska-Srbija“. Voditelji: prof. dr. sc. Neven Hrvatić, i prof. dr. sc. Olivera Gajić.

2013. - 2014. “Interkulturalno obrazovanje i europske vrijednosti” pri Odsjeku za pedagogiju Filozofskog fakulteta Sveučilišta u Zagrebu (međunarodni projekt; partner institucije: odsjeci za pedagogiju sa Sveučilišta u Mostaru, Sveučilišta u Novom Sadu i Sveučilišta u Podgorici). Voditelj projekta: prof.dr.sc. Neven Hrvatić.