Ovo web sjedište koristi tehnologiju "kolačića" (eng. cookie) da bi se korisnicima prikazao dinamičan i personaliziran sadržaj, te su oni nužni za ispravan rad. Ako nastavite pregledavati ove stranice, kolačići će biti korišteni u suradnji s vašim preglednikom Weba.
Posljednji gost ciklusa javnih predavanja Ljetni semestar CKPIS-a je Martin Pogačar sa Slovenske akademije znanosti i umjetnosti. Predavanje pod naslovom Industrijalizacija i tehnologija sjećanja: uloga ribljih konzervi održat će u utorak, 6. lipnja 2023., u 17.00 sati u Dvorani Slavka Zlatića, u prizemlju Filozofskog fakulteta u Puli, Matetića Ronjgova 1.
Novi gost ciklusa javnih predavanja Ljetni semestar CKPIS-a je sociolog Paul Stubbs s Ekonomskog instituta u Zagrebu. Predavanje pod naslovom The Non-Aligned Movement and the New International Economic Order: from unity to fragmentation (Pokret nesvrstanih i novi međunarodni ekonomski poredak: od jedinstva do razlomljenosti) održat će u četvrtak, 25. svibnja 2023., u 17.00 sati u Dvorani Slavka Zlatića, u prizemlju Filozofskog fakulteta u Puli, Matetića Ronjgova 1.
U ponedjeljak, 22. 5. 2023. dekan Filozofskog fakulteta u Ostravi, doc. Mgr. Robert Antonin, PhD održat će dva predavanja na Filozofskom fakultetu u Puli u dvorani 12:
12:30-14:00 "Rituals of Power in 14th Century Bohemia"
14:15-15:30 "Ideal Ruler and Rituals of Power in Zbraslav Chronicle"
Predavanja su obavezna za studente 1. i 2. godine prijediplomskog studija povijesti, a dobrodošli su svi zainteresirani studenti i nastavnici.
Predavanja se organiziraju putem programa Erasmus+ te uz podršku projekta Rituali, ceremonije i simboli hrvatskog srednjovjekovlja u europskom kontekstu (800-1600).
Robert Antonin doktorirao je na Masarykovom Sveučilištvu u Brnu i jedan je od vodećih stručnjaka za povijest vladarskih rituala i ceremonija u srednjovjekovnoj Srednjoj Europi. Objavio je knjigu o "idealnom vladaru" u srednjovjekovnoj Češkoj te niz drugih znanstvenih i stručnih radova.
CV izlagača: https://ff.osu.eu/robert-antonin/58189/
doc. dr. sc. Robert Kurelić
Knjigu Život obilježen Auschwitzom koja je prepuna optimizma, inspiracije i podsjetnika kako se zlo u svojem najgorem obliku uvijek može vratiti napisao je s bliskim suradnikom Nevenom Šantićem.
Oleg Mandić, čovjek kojega su sa samo jedanaest godina njemačke okupacijske snage u Opatiji zajedno s majkom i bakom zatočile, zadržao je bez obzira na sve proživljene užase dječačku znatiželju, zarazan osmijeh i snagu za poticaj na razmišljanje o boljem i pravednijem svijetu.
Knjigu će predstaviti autor Oleg Mandić i urednik Neven Šantić, a povjesničar Igor Šaponja dat će uvid u povijesni kontekst. Moderator će biti student Tin Celner.
Dobrodošli!
Ciklus javnih predavanja Ljetni semestar CKPIS-a nastavlja se gostovanjem etnomuzikologinje i antropologinje Ane Hofman sa Slovenske akademije znanosti i umjetnosti. Program pod naslovom Solčence zahaja – kako smo kroz pjevanje učili o YU uključuje projekciju dokumentarnog filma i razgovor, a održat će se u četvrtak, 11. svibnja 2023., u 17.00 sati u Dvorani Slavka Zlatića, u prizemlju Filozofskog fakulteta u Puli, Matetića Ronjgova 1.
Druga gošća Ljetnog semestra CKPIS-a je Jelka Vukobratović, etnomuzikologinja i docentica na Odsjeku za muzikologiju Muzičke akademije Sveučilišta u Zagrebu, koja će govoriti na temu Jugotonov „prozor na zapad“: strana popularna glazba u ranoj jugoslavenskoj diskografiji . Predavanje će biti održano isključivo online u četvrtak, 13. travnja 2023., u 17.00 sati u virtualnoj dvorani https://ovh.unipu.hr/b/lad-fcf-rpe-ydv .
U četvrtak, 30. ožujka 2023., s početkom u 18 sati u Gradskoj knjižnici i čitaonici Pula (Kandlerova 39) održat će se predavanje Nemanje Stokrpa, mag. hist., “Rokenrol i ratovi na prostoru bivše Jugoslavije 1991. – 1995.”. Organizatori su Klub studenata povijesti – ISHA Pula i Istarsko povijesno društvo – Società Storica Istriana.
Ciklus predavanja Ljetni semestar CKPIS-a otvara Milica Popović sa Srednjoeuropskog sveučilišta u Beču, koja će govoriti na temu Dekonstrukcija jugonostalgije – slučaj (post)jugoslavenskih političkih aktera: posljednji pioniri . Predavanje će biti održano isključivo online u četvrtak, 23. ožujka 2023., u 17.00 sati u virtualnoj dvorani https://ovh.unipu.hr/b/lad-fcf-rpe-ydv .
DATUM: 16.-17.05.2023.
SAŽETAK PROGRAMA: Ljubljana (Narodni muzej Slovenije, Mestni muzej, arheološki park Emona), Ptuj (Petovio, Mitrej, Rimska peć)
PRIJAVE DO 27. veljače 2023. na https://forms.gle/e3tF9RAyuDKPsUMQ7 preko UNIPU adrese
UPLATA PRVE RATE do 28. 2. 2023.
CIJENA ZA STUDENTE U VIŠEKREVETNIM SOBAMA: oko 140 EUR-a, ovisno o broju putnika (smještaj je u hostelu u centru Ljubljane)
ZA POTVRDU PUTOVANJA UPLATITI:
1. rata do 28.02. ( 46 eu za višekrevetnu sobu )
2. rata do 28.03. ( 46 eu za višekrevetnu sobu )
3. rata do 28.04. ( 46 eu za višekrevetnu sobu )
Treća gošća Zimskog semestra CKPIS-a je muzikologinja i sociologinja Ana Petrov s Fakulteta za medije i komunikacije u Beogradu. Predavanje pod naslovom K anostalgičnoj sociologiji (jugo)nostalgije održat će u četvrtak, 19. siječnja 2023., u 17.00 sati u virtualnoj dvorani https://ovh.unipu.hr/b/lad-fcf-rpe-ydv .
Sastanak će se održati u ponedjeljak u 15:30. Nalazimo se ispred kabineta starije povijesti na polukatu. Molim prediplomske i diplomske studente kojima je obvezna terenska nastava, kao i druge zainteresirane studente povijesti da se odazovu sastanku.
Doc. dr. sc. Robert Kurelić
Ciklus javnih predavanja Zimski semestar CKPIS-a nastavlja arhitekt i urbanist Emil Jurcan temom Urbanistički razvitak Pule u socijalističkoj Jugoslaviji . Predavanje će se održati u četvrtak, 8. prosinca 2022., u 17.00 sati u Dvorani Slavka Zlatića, u prizemlju Filozofskog fakulteta u Puli, Matetića Ronjgova 1.
Od 24. do 27. kolovoza 2022. u prostoru Studentskog doma u Puli održava se 8. Doktorska radionica CKPIS-a i Odsjeka za povijest FF-a, ove godine na temu Mikrohistorija socijalizma i postsocijalizma koja proizlazi iz istraživačkog projekta Mikrosocijalizam (HRZZ). Sa svojim izlaganjima sudjeluje šesnaest doktorandica i doktoranada koji dolaze sa Srednjoeuropskog sveučilišta u Beču i Budimpešti, Europskog sveučilišnog instituta u Firenci te sa sveučilišta u Beogradu, Bologni, Cambridgeu, Gentu, Grazu, Hamburgu, Lisabonu, Ljubljani, Regensburgu, Turkuu, Varšavi i Zagrebu. Pozvani predavači su Magdalena Najbar-Agičić (Sveučilište Sjever), Tanja Petrović (ZRC SAZU, Ljubljana), Pieter Troch (Sveučilište u Gentu) i Radina Vučetić (Sveučilište u Beogradu). Prve večeri Karlo Držaić, Petra Šarin i Saša Vejzagić kao suautori predstavljaju zbornik Kartografija otpora: Zagreb 1941-1945. (ur. Josip Jagić i Marko Kostanić, RLS SEE, 2022).
Kao i ranijih godina, Organizacijski odbor čine Igor Duda (Pula), Anita Buhin (Pula/Lisabon), Tina Filipović (Pula/Zagreb) i Sara Žerić (Regensburg). Na potpori zahvaljujemo Sveučilištu i Filozofskom fakultetu, a na suradnji i susretljivosti Studentskom centru te Povijesnom i pomorskom muzeju Istre.
Poštovani,
u ponedjeljak, 23. V. 2022. održat će se terenska nastava iz predmeta srednji vijek (preddiplomski i diplomski studij) prema sljedećem itineraru:
Pula – Bale (ranosrednjovjekovna kripta župne crkve Pohođenja Blažene Djevice Marije Elizabeti, posjet palači Soardo - Bembo, te kratki obilazak Bala) – Dvigrad – Novigrad (župna crkva i kripta Sv. Pelagija, te posjet novigradskog Muzeja Lapidarium, uz dvosatnu pauzu za ručak) – Pazin (Kaštel) – Pula
Prijevoz i sadržaji su za studente besplatni. Hrana i piće na vlastiti trošak.
Polazak je u 8h s parkirališta Croatia Osiguranja, a povratak oko 18h.
Mole se svi zainteresirani studenti da se do petka, 20. V. 2022. u 12.00 sati jave na e-mail marina.zgrablic@unipu.hr sa sljedećim podacima: ime i prezime, datum rođenja, OIB.
Prijave vrijede dok se ne popuni 40 sjedećih mjesta u autobusu.
doc. dr. sc. Robert Kurelić
doc. dr. sc. Marina Zgrablić
Pozivaju se studenti povijesti i ostalih društveno-humanističkih znanosti koji bi željeli poslati svoje radove (izvorne znanstvene, prethodna priopćenja, pregledne ili stručne), prikaze i recenzije na objavu u studentskom časopisu Epulon, neka se jave na privremenu adresu uredništva: urednistvocasopisaepvlon@gmail.com, te će potom dobiti upute prije slanja rukopisa i sve detaljnije informacije.
Podsjećaju se studenti upisani u treću godinu preddiplomskoga studija kao i oni upisani u drugu godine diplomskog studija povijesti da do 15. travnja 2022. trebaju dogovoriti mentorstvo i temu završnog tj. diplomskog rada. Studenti koji planiraju apsolventsku godinu također moraju do navedenog datuma prijaviti temu i mentorstvo.
S obzirom na epidemiološku situaciju, ne treba se slati obrazac za prijavu teme već je potrebno mentoru, uz točan naslov teme rada, poslati JMBAG, naziv studijskog programa, i naziv predmeta iz kojeg se piše rad (za završni rad obavezno, a za diplomski ako se tematika rada može povezati s tematikom određenoga predmeta). Teme i mentorstva, kao i ranijih godina, trebaju biti prihvaćeni na sjednici Odsjeka koja se mora održati u roku od tri radna dana nakon 15. travnja. Popis odobrenih tema bit će objavljen na mrežnim stranicama 20. travnja 2022.
Ako student do 30. rujna želi završiti preddiplomski studij, prvu inačicu cjelovitog završnog rada mentoru mora predati najkasnije do 1. rujna tekuće akademske godine.
Nastava koja se održavala u zgradi u Santorijevoj ulici, od ponedjeljka, 10. siječnja 2022. više se neće tamo održavati. Nastava istih predmeta prebačena je u osposobljene dvorane u zgradu u Ronjgovoj: dvoranu 5, dvoranu 8, dvoranu 11 i dvoranu 12. Novi raspored za siječanj bit će uskoro objavljen na mrežnim stranicama. Što se tiče nastave u ponedjeljak, 10. siječnja 2022., ovo je promijenjeno:
- nastava iz predmeta Hrvatska misao u 19. stoljeću (kod prof. dr. sc. Nevia Šetića) održava se od 10.00 do 12.15 u dvorani 12;
- nastava iz predmete Naša sloga: između europskih i nacionalnih ideja (kod prof. dr. sc. Nevia Šetića) održava se od 12.30 do 14.45 u dvorani 8;
- nastava iz predmeta Uvod u srednji vijek (kod doc. dr. sc. Maurizia Levaka) održava se od 13.15. do 15.30 u dvorani 12;
- nastava iz predmeta Povijest i kultura prehrane u srednjem i ranom novom vijeku (kod doc. dr. sc. Danijele Doblanović Šuran) održava se od 14.45 do 17.00 u dvorani 8;
- nastava iz predmeta Istra u ranom srednjem vijeku (kod doc. dr. sc. Maurizia Levaka) održava se od 16.15 do 18.30 u dvorani 12;
- nastava iz predmeta Metodika nastave povijesti II (kod Dijane Muškardin, asist.) održava se od 17.00 do 18.30 u dvorani 8.
Za sve detaljnije informacije javiti se predmetnim nastavnicima. Nastava u zgradi Ekonomskog fakulteta u Preradovićevoj ulici, u siječnju se i dalje odvija po ustaljenom rasporedu.
S ciljem osiguravanja uvjeta za što uspješnije i dugotrajnije održavanje nastave uživo, prenosimo poziv Nastavnog zavoda za javno zdravstvo Istarske županije. Prvi termin je u petak, 5. studenog (više informacija na donjem linku).
JAVNI POZIV NA CIJEPLJENJE PROTIV COVID-19 BOLESTI
Pozivamo sve osobe koje nisu cijepljene protiv COVID-19 bolesti, a nalaze se na području Istarske županije, da se odazovu na cijepljenje.
https://www.zzjziz.hr/index.php?id=337
Nastava iz predmeta "Uvod u antičku arheologiju" počet će 18.10. prema rasporedu.
Isto tako, ako je netko upisao "Uvod u prapovijesnu arheologiju" nastava iz tog predmeta neće se još do daljnjega održavati.
Nastava predmeta „Povijest krajolika starog Sredozemlja“ izvodit će se zajedno s predmetom „Arheologija krajolika starog Sredozemlja“, prema sada važećem rasporedu to će biti utorkom 14.45-16.15, ali moguće su promjene u satnici. Ukoliko termin nastave ostane utorkom, prvo predavanje održat će se 19. listopada. U slučaju promjene postavit će se obavijest.
Nastava iz predmeta Uvod u stari vijek započet će u srijedu 20. listopada (13.15-15.30) prema sada važećem rasporedu. Pratite obavijesti radi mogućih izmjena.
Prof. dr. sc. Robert Matijašić
Studenti prve godine Sveučilišnog preddiplomskog studija povijesti pozvani su u ponedjeljak, 4. listopada 2021. na Orijentacijski dan, u zgradu Ekonomskog fakulteta (Preradovićeva 1, prvi kat), po rasporedu: studenti jednopredmetne povijesti u 9.45 sati, studenti dvopredmetne povijesti u 11.45 sati. Za više informacija vidjeti: https://ffpu.unipu.hr/ffpu/novosti?@=2f818
Zainteresirani studenti za rad na konferenciji "Antifašizam" koja se u organizaciji ISHA-e Pula održava od 29. rujna do 2. listopada 2021., i za koji se dobiva 1 ECTS, neka se hitno jave koordinatoru konferencije Tinu Celneru (tin.celner@unipu.hr).
Pozivamo vas na godišnju konferenciju u organizaciji Kluba studenata povijesti - ISHA Pula. Tema konferencije je "Antifašizam", a održava se od 29. rujna do 2. listopada 2021. na Filozofskom fakultetu u Puli. Stota godišnjica "Labinske republike" i "Proštinske bune", osamdeseta godišnjica početka antifašističkog ustanka u Hrvatskoj i dvadeseta godišnjica od osnutka Kluba studenata povijesti - ISHA Pula - povod su za održavanje konferencije. Konferencija se održava u sklopu 5. Međunarodnog znanstvenog skupa "Socijalizam na klupi" koji organizira Centar za kulturološka i povijesna istraživanja socijalizma Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli. Studenti izlagači i posjetitelji na taj će način imati priliku biti dio veće konferencije te poslušati pozvane predavače i druge sudionike.
Program rada konferencije bit će uskoro objavljen. Za sve dodatne detalje možete se obratiti Tinu Celneru (tin.celner@unipu.hr), koordinatoru konferencije.
Posljednji rujanski dan za obranu završnog ili diplomskog rada u ovoj akademskoj godini je 24. rujna 2021., a obrana rada treba biti prijavljena najkasnije 17. rujna 2021. Podsjećaju se studenti koji planiraju završiti Sveučilišni preddiplomski studij povijesti ili Sveučilišni diplomski studij povijesti u ovoj akademskoj godini, da o tome vode računa.
Prema dopisu Ministarstva znanosti i obrazovanja Republike Hrvatske nastava će se, konzultacije i provedba ispita u novoj akademskoj godini na sveučilištima u Republici Hrvatskoj, a time i Sveučilištu Jurja Dobrile u Puli, u potpunosti održavati na klasičan, kontakni način, uz primjenu svih potrebnih protuepidemijskih mjera.
Odsjek za povijest i Centar za istraživanje povijesti stanovništva sjevernog Jadrana Filozofskog fakulteta Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli u suradnji sa Zavičajnim muzejom Poreštine – Museo del territorio parentino te Državnim arhivom u Pazinu organiziraju međunarodni znanstveni skup X. Istarski povijesni biennale , s temom Corpus, carnalitas…: o tijelu i tjelesnosti u povijesti na jadranskom prostoru .
Podsjećaju se studenti treće godine preddiplomskoga studija kao i druge godine diplomskog studija povijesti da do 15. travnja 2021. trebaju dogovoriti mentorstvo i temu završnog tj. diplomskog rada.
S obzirom na epidemiološku situaciju, ne treba se slati obrazac za prijavu teme već je potrebno mentoru, uz točan naslov teme rada, poslati JMBAG, naziv studijskog programa, i naziv predmeta iz kojeg se piše rad (za završni rad obavezno, a za diplomski ako se tematika rada može povezati s tematikom određenoga predmeta). Teme i mentorstva, kao i ranijih godina, trebaju biti prihvaćeni na sjednici Odsjeka koja se mora održati u roku od tri radna dana nakon 15. travnja. Popis odobrenih tema bit će objavljen na mrežnim stranicama 20. travnja 2021.
Ako student do 30. rujna želi završiti preddiplomski studij, prvu inačicu cjelovitog završnog rada mentoru mora predati najkasnije do 1. rujna tekuće akademske godine.
Pozivaju se studenti koji su upisali predmet Izvannastavne aktivnosti u ovoj akademskoj godini neka se jave nositeljici predmeta izv. prof. dr. sc. Mariji Mogorović Crljenko koja će ih uputiti na mogući način ispunjavanja obaveze.
Terenska nastava u tekućoj akademskoj godini održat će se u izmijenjenom modusu. Pozivaju se studenti neka se za detalje jave predmetnim nastavnicima ili predstojnici Odsjeka.
Kao što je već poznato s mrežnih stranica Sveučilišta, nastava se do daljnjega održava on-line. Međutim, vježe, radionice, studentska praksa i izvannastavne aktivnosti mogu se održavati kontaktno, uz održavanje epidemioloških mjera. Za sve pojedinosti potrebno je javiti se predmetnim nastavnicima ili predstojnici Odsjeka.
Pozivaju se studenti prve godine Sveučilišnog diplomskog studija povijesti na Uvodni sat o studiju koji će se odviti u ponedjeljak, 5. listopada 2020., u 16.30, u dvorani 18.
Molim studente koji su predali ili namjeravaju predati zamjenski zadatak prije 30. rujna, a nisu prijavili rok u rujnu da prijave ispit iz terenske nastave (rok 28. rujna 2020.) kako bih im mogla evidentirati da su odradili zadatak.
Katarina Gerometta
U organizaciji Centra za kulturološka i povijesna istraživanja socijalizma te Odsjeka za povijest Filozofskog fakulteta Sveučilišta Jurja Dobrile u Puli od 26. do 29. kolovoza 2020. održava se 6. Doktorska radionica čija je ovogodišnja tema Suradnja, razmjena i solidarnost u Europi 1945-1990. Program je dostupan na mrežnoj stranici radionice.
Zbog epidemioloških mjera Doktorska radionica održava se na daljinu, preko sveučilišnog sustava za e-učenje i platforme BigBlueButton.
Javno su dostupna četiri predavanja pozvanih predavača. Pri ulasku u virtualnu dvoranu potrebno je upisati svoje ime.
prof. dr. sc. Tvrtko Jakovina, Sveučilište u Zagrebu, Filozofski fakultet
Benefits for me, and you... and me. Yugoslav leadership and modernization efforts among the Non-aligned
četvrtak, 9.15
dr. sc. Paul Stubbs, znanstveni savjetnik, Ekonomski institut, Zagreb
Yugocentrism, Eurocentrism and the Study of the Non-Aligned Movement: towards a postcolonial meta-historiography?
četvrtak, 18.30
dr. sc. Ivan Obadić, poslijedoktorand, Sveučilište u Zagrebu, Pravni fakultet
Yugoslavia and Western Europe: From Isolation to Integration (1948-1968)
petak, 9.15
Maroje Mrduljaš, predavač, Sveučilište u Zagrebu, Arhitektonski fakultet
Skopje after 1963 earthquake: architectural melting pot
subota, 9.15
Dobrodošli!
Organizacijski odbor
izv. prof. dr. sc. Igor Duda
dr. sc. Anita Buhin
Tina Filipović, doktorandica
Završni ispiti u rujanskom roku bit će usmeni i održat će se online preko Big Blue Buttona na e-učenju (pristupa im se na isti način kao i nastavi). Prijavljuju se preko studomata, što mogu učiniti oni studenti koji su u potpunosti riješili pitanje seminarskog rada (ostalima predmet neće biti vidljiv, niti će prijava biti moguća). Mole se studenti da nekoliko dana prije službenog roka upisanog u studomat provjere točan termin (dan i sat) na e-učenju te da se tijekom ispita u potpunosti pridržavaju propisanih pravila primjerene online komunikacije. Najkasnije dva dana prije ispita potrebno je poslati skeniranu X-icu, odnosno ako na njoj fotografija nije jasna, osobnu iskaznicu.
S obzirom na velik broj studenata iz ranijih akademskih godina, koji nisu na vrijeme (tj. do kraja nastave dotične akademske godine) dostavili seminarske radove pa to čine naknadno, molim da mi ih se ubuduće mailom šalje najmanje 30 dana prije ispitnog roka na koji student misli izaći.
Završni ispiti i u srpanjskom roku bit će usmeni i održat će se online preko Big Blue Buttona na e-učenju (pristupa im se na isti način kao i nastavi). Ispit treba prijaviti preko studomata u propisanom roku, što mogu učiniti oni studenti koji su u potpunosti riješili pitanje seminarskog rada (u suprotnom predmet neće biti vidljiv, niti će prijava biti moguća). Mole se studenti da 2-3 dana prije službenog roka upisanog u studomat provjere točan termin (dan i sat) na e-učenju te da se tijekom ispita u potpunosti pridržavaju propisanih pravila primjerene online komunikacije. Radi identifikacije studenta, najkasnije dva dana prije ispita potrebno je mailom poslati skeniranu X-icu, odnosno ako na njoj fotografija nije jasna, osobnu iskaznicu. Kao i uvijek, za sva pitanja stojim na raspolaganju.
U ljetnom ispitnom roku, 15. lipnja i 1. srpnja ispiti su organizirani u virtualnoj učionici preko BBB-a. Pismeni ispit je u 8 sati, a svi studenti koji polažu usmeni ispit neka se jave profesorici i bit će im dodijeljen termin u kojem će moći polagati ispit.
Završni ispiti u ljetnom roku bit će usmeni i održat će se online preko Big Blue Buttona na e-učenju (pristupa im se na isti način kao i nastavi). Prijavljuju se preko studomata, što mogu učiniti oni studenti koji su u potpunosti riješili pitanje seminarskog rada (ostalima predmet neće biti vidljiv, niti će prijava biti moguća). Mole se studenti da nekoliko dana prije službenog roka upisanog u studomat provjere točan termin (dan i sat) na e-učenju te da se tijekom ispita u potpunosti pridržavaju propisanih pravila primjerene online komunikacije.
Od 24. veljače 2020. do 23. veljače 2021. prof. dr. sc. Nevio Šetić na slobodnoj je studijskoj godini te u tom razdoblju neće održavati nastavu. U akademskoj godini 2020/21., u ljetnom semestru, po rasporedu će održavati nastavu predmeta Istra i Rijeka za francuske uprave na preddiplomskom studiju i Ostvarenje suvremene hrvatske države na diplomskom studiju povijesti. Za sva dodatna pitanja i konzultacije studenti se mogu javiti profesoru putem e-maila (nevio.setic@unipu.hr).
Poštovani i dragi svi,
u nastavku se nalazi dopis Rossane Miljević Matejčić:
Obzirom na situaciju zbog coronavirusa i restriktivne zdravstvene mjere opreza, u dogovoru s Vašim profesorima voditeljima putovanja profesoricom Zgrablić i profesorom Kurelićem predložena je, za sada, odgoda putovanja u Veronu od 30.04.-03.05.2020. za rujan a datum će svim polaznicima biti naknadno javljen obzirom i na razvoj situacije.
U međuvremenu ćemo pratiti stanje, kako kod nas tako i u susjednoj Italiji, te ako se situacija ne smiri do polovice lipnja, putovanje će biti definitivno otkazano te će se krenuti s povratom cijelokupnog uplaćenog iznosa svima onima koji su uplatili.
Kako bi se uplata izvršila biti će potrebni vaši brojevi žiro ili tekućeg računa.
Zahvaljujem svima na strpljenju i na povjerenju, te se duboko nadam da će se cijela ova situacija ipak u dogledno vrijeme smiriti i da ćemo se svi moći vratiti normalnom životu, pa tako i zajedničkim putovanjima,
Srdačan pozdrav,
voditelj poslovnice
Rossana Matejčić Miljević
______________________
Rossana Matejcic Miljevic
CIAO TRAVEL turistička agencija
Šibenska 14, Pula
IDEAL COMMERCE d.o.o,
Buzetska 10, Pula
OIB 25986270093
Pula, Croatia
info@ciaotravel.info
www.ciaotravel.info
t. ++385 98 824 371
Doc. dr. sc. Marina Zgrablić
Doc. dr. sc. Robert Kurelić
Podsjećaju se studenti da do 15. travnja tekuće akademske godine trebaju odabrati temu završnog / diplomskog rada i dogovoriti mentorstvo. Na 4. sjednici Odsjeka za povijest ove akademske godine odlučeno je da svaki profesor na Odsjeku može mentorirati do tri završna rada, stoga je bitno, u cilju odabira željene teme, mentorstvo završnog rada čim prije dogovoriti.
S obzirom na novu zdravstvenu situaciju, nakon dogovora teme i mentorstva ispunjeni obrazac
studenti još ne trebaju nositi mentoru na potpis. Način predaje obrasca bit će poznat uskoro.
Teme i mentorstva, kao i ranijih godina, trebaju biti prihvaćeni na sjednici Odsjeka koja se mora održati u roku od 3 radna dana nakon 15. travnja. Sve naknadne promjene teme i mentorstva moraju se potvrditi na sjednici Odsjeka.
Podsjećaju se studenti da će se zbog novonastale situacije nastava održavati na daljinu. Studenti se mole da se svojim osobnim @unipu.hr računom prijave na studentski intranet http://student.unipu.hr/ i da često provjeravaju svoju e-poštu. Virtualna nastava trebala bi se održavati po već postojećem rasporedu. Za sve nejasnoće javiti se predmetnim nastavnicima ili predstojnici Odsjeka za povijest na iva.milovan@unipu.hr.
Kolegice i kolege,
Zbog novih okolnosti s korona virusom te nakon dodatnih konzultacija s dekanicom i ustanovama koje bi nas trebale primiti sutra i prekosutra, kao najbolje rješenje nameće se ODGODA terenske nastave. Nadamo se da ćemo plan moći realizirati čim se stanje normalizira.
Čuvajte se i puno pozdrava
Igor Duda
Danijela Doblanović Šuran
U ponedjeljak, 16. ožujka 2020. u 13.00 sati održat će se sastanak o putovanju u sjevernu Italiju u okviru Terenske nastave iz srednjeg vijeka (preddiplomski i diplomski studij) na kojemu će se dogovoriti daljnje postupanje (mogućnost odgode, otkazivanja ili promjene).
Pozivaju se svi prijavljeni da dođu u zakazano vrijeme ispred kabineta za Staru i srednjovjekovnu povijest.
Doc. dr. sc. Marina Zgrablić
Doc. dr. sc. Robert Kurelić
Nastava iz kolegija Apeninskog poluotoka u srednjem vijeku i Gospodarske povijesti antike počinje u petak 13. ožujka 2020. prema rasporedu.
Konzultacije u ljetnom semestru održavat će se ponedjeljkom od 14.00 do 16.00 sati.
Termini ispita iz Povijesti kristijanizacije i Povijesti civiliazacija za ispitni rok od 25. veljače 2020. bit će objavljeni na stranicama kolegija.
U dogovoru s turističkom agencijom, planirani put u sjevernu Italiju (Brescia, Pavia, Verona) od 30.04. do 03.05.2020., se za sada ne otkazuje. Mole se svi prijavljeni da pričekaju s uplatom druge rate barem dva tjedna. U tom će se roku dobiti konkretnije informacije o daljnjem postupanju.
Doc. dr. sc. Marina Zgrablić
Do daljnjega se odgađaju svi ispiti, nastava i konzultacije. Mole se studenti da prate daljnje obavijesti o terminima ispita i početku nastave.
Marina Zgrablić
Konzultacije će se održati u četvrtak, 13. veljače od 12.00 do 13.30 sati, umjesto u petak 14. veljače 2020.
Zbog službenog puta konzultacije se neće održati u petak, 21. veljače 2020.
Nastava iz predmeta Venecija između uspona i pada neće se održati u ljetnom semestru. Mole se studenti da se ispišu iz predmeta i upišu neki drugi, koji se nudi u ljetnom semestru ove akademske godine. Nastava iz predmeta Povijesna demografija održat će se, u donekle skraćenom obliku. Za više detalja javiti se nastavnici doc. dr. sc. Danijeli Doblanović Šuran.
Terenska nastava će se održati u razdoblju od 19. do 22. svibnja 2020. na području Dalmacije.
Prijave na katarina.gerometta@unipu.hr do 20. prosinca 2019. Podaci za prijavu Popis putnika_terenska nastava_za ISVU.xlsx
Studenti povijesti svih godina studija pozivaju se na informativni sastanak o Internacionalnom udruženju studenata povijesti (udruženju ISHA) koje gotovo dva desetljeća djeluje na Filozofskom fakultetu Sveučilišta u Puli. Sastanak će se održati u četvrtak, 5. prosinca 2019., u 17.00 sati u dvorani 11 (dvorani Slavka Zlatića).
Dr. sc. Kristijan Juran, izv. prof. Odjela za povijest na Sveučilištu u Zadru, održat će gostujuće predavanje iz Uvoda u hrvatski novi vijek u redovitom terminu nastave - srijeda, 5. lipnja 2019. od 10:30 do 12:00 sati, dv. 18. Tema: Zadar i Šibenik u obrani od Osmanlija tijekom XVI. stoljeća.
Mole se studenti koji slušaju latinski jezik za povjesničare (preddiplomski i diplomski) da dođu u utorak, 28. svibnja 2019. u 13:15 sati u Dvoranu br. 8 radi dogovora o nastavi.
Ured za međunarodnu suradnju uputio je poziv za osnivanje Erasmus Student Network udruge Pula. Više informacija možete pronaći na:
https://www.unipu.hr/medunarodna-suradnja/obavijesti?@=2esx3#news_107566
Za terensku nastavu koja će se održati u petak, 12. travnja 2019. u Akvileji i Cividaleu studenti trebaju platiti ulaznice i stručno vodstvo 22 eura (obavezno ponijeti u eurima). U cijenu su uključeni: bazilikalni kompleks u Akvileji, Tempietto longobardo, Arheološki muzej u Cividaleu (langobardska i ranosrednjovjekovna zbirka) i crkveni muzej u Cividaleu.
Na put se kreće u 6.30 sati ispred zgrade Croatia osiguranja. Povratak je predviđen u kasnim večernjim satima.
Marina Zgrablić
Konzultacije će se umjesto u petak, 5. travnja, održati u ponedjeljak, 1. travnja od 10.00 do 11.30 sati. Studenti će o nadoknadi nastave iz Apeninskog poluotoka u srednjem vijeku biti obaviješteni putem e-učenja.
Marina Zgrablić
Polazak na terensku nastavu u Makedoniju jest 2. 4. 2019., u 22 sata na parkiralištu kod Croatia osiguranja. Molimo studente da pripreme 10 eura za ulaznice.
Terenska nastava II. održat će se kako je prethodno najavljeno 12. travnja 2019. na području Akvileje, Cividalea i Udina, gdje će biti organizirani obilasci najvažnijih lokaliteta i ustanova (bazilika u Akvileji, Arheološki muzej s Povijesnom muzejskom knjižnicom u Cividaleu, Tempietto longobardo u Cividaleu). Mole se studenti koji su prijavili Terensku nastavu kao i ostali zainteresirani da mailom dostave sljedeće podatke dr. sc. Marini Zgrablić: ime i prezime, OIB, adresa prebivališta ili boravišta i datum rođenja.
S obzirom da je minibus od 19 mjesta popunjen sa 15 prijavljenih, mogu se javiti ostali zainteresirani na preostala slobodna mjesta (četiri mjesta) do 30. travnja 2019.
Marina Zgrablić
Dr. sc. Hrvoje Petrić, izv. prof. Filozofskog fakulteta u Zagrebu održat će gostujuće predavanje iz Uvoda u hrvatski novi vijek u redovitom terminu nastave - srijeda, 27. ožujka 2019. od 10:30 do 12:00 sati, dv. 18. Tema: Varaždinski generalat u XVII. i XVIII. stoljeću - odabrani primjeri.
Molim sve koji su se prijavili na terensku nastavu u Makedoniju da u četvrtak 21. 3. u 14 sati ili u petak 22. 3. u 13 sati dođu potpisati ugovor u ured starije povijesti.
Molim studente koji me žele za mentora završnog i diplomskog rada da mi se što prije jave. Krajnji rok za donošenje prijavnog lista na potpis je 9. travnja 2019. Nakon tog datuma bit ću, naime, odsutan pa prijava mentorstva neće biti moguća.
Predstavljanje će se održati u srijedu, 20. ožujka 2019. u 13:15 u dvorani 7.
Pozivam sve zainteresirane studente da se odazovu kako bi se informirali o mogućnostima odlaska na razmjenu na neku od partnerskih institucija diljem EU.
doc. dr. sc. Robert Kurelić
Molim studente koji su se prijavili za terensku nastavu u Veneciji da mi u srijedu ili četvrtak za vrijeme konzultacija (ili nastave - oni koji imaju nastavu kod mene) donesu 150 kn za troškove ulaznice za muzej, putnog osiguranja i troškove prijevoza od autobusnog pristaništa do grada.
Polazak iz Pule predviđen je u 5 sati ujutro, a polazak iz Venecije za Pulu u 18 sati.
Mjesta u autobusu više nema.
Danijela Doblanović Šuran
Podsjećaju se studenti povijesti na odredbe Pravilnika o završnom radu te Pravilnika o diplomskom radu, ali i na dopunu, odnosno Odluku Odsjeka o prijavi teme i predaji završnog i diplomskog rada mentoru:
Student s mentorom (i sumentorom) postiže dogovor o temi završnog i diplomskog rada te najkasnije do 15. travnja posljednje akademske godine studija popunjava obrazac koji potpisuje mentor (i sumentor).
Mentor (sumentor) zadržava popunjeni obrazac o prijavi teme do sjednice Odsjeka za povijest koja se održava u roku od tri radna dana nakon 15. travnja. Na sjednici se natpolovičnom većinom glasova prisutnih članova Odsjeka odobravaju naslov rada i mentorstvo (sumentorstvo) završnog i diplomskog rada, a predstojnik Odsjeka obrasce odmah po završetku sjednice dostavlja studentskoj službi.
U slučaju neprihvaćanja pojedine teme ili mentorstva (sumentorstva), novo se rješenje mora dogovoriti i prihvatiti na sjednici Odsjeka do 30. travnja.
Sve naknadne promjene teme i mentorstva (sumentorstva) moraju biti potvrđene na sjednici Odsjeka za povijest. Manje jezično-stilske promjene naslova, koje ne mijenjaju temu rada, nije potrebno posebno odobravati.
Popis odobrenih tema objavljuje se na mrežnim stranicama.
Ako student do 30. rujna želi dovršiti preddiplomski studij, prvu inačicu cjelovitog završnog rada mentoru (sumentoru) mora predati najkasnije do 1. rujna tekuće akademske godine.
https://www.unipu.hr/_download/repository/Obrazac_za_prijavu_teme_zavrsnog-diplomskog_rada.pdf
Terenska nastava iz novog vijeka i suvremene povijesti za studente 3. godine preddiplomskog studija održat će se 29. ožujka u Veneciji. Polazak iz Pule predviđen je rano ujutro (5 h), a povratak u Pulu oko ponoći.
Posjetit ćemo arhiv (Archivio di Stato) i Museo Correr, a ako stignemo i Museo navale (Pomorski muzej).
Studenti snose troškove cijene za ulaznice i stručna vodstva u ustanovama te prijevoz od pristaništa Tronchetto do grada. Računam da će to biti maksimalno 150 kuna, ali o tome ću vas detaljnije izvijestiti kroz nekoliko dana.
Molim studente treće godine da mi se što prije jave, mailom ( ddoblanovic@unipu.hr ) ili na konzultacijama (srijedom i četvrtkom od 12.00 do 13.00 i četvrtkom od 13.00-14.00).
Danijela Doblanović Šuran
Konzultacije se neće održati u predviđenom terminu.
Možete me kontaktirati mailom ili doći u dodatni temin konzultacija u četvrtak, 24. siječnja od 12-14h.
25. siječnja 2019., 1. veljače 2019. i 8. veljače 2019. neće biti konzultacija zbog terena. U tom ću razdoblju biti dostupna na e-mail katarina.gerometta@unipu.hr.
Izbori će se održati 14. i 15. siječnja 2019. godine u zgradi rektorata Sveučilišta na adresi Zagrebačka 30. U izborima za Studentski zbor imaju pravo sudjelovati (birati i biti birani) svi studenti upisani na Sveučilište.
Rok za kandidiranje je 4.1.2019.
U srijedu, 19. prosinca 2018., u 10 sati u Dvorani Slavka Zlatića na Filozofskom fakultetu u Puli bit će održano predstavljanje istraživačkog projekta Mikrostrukture jugoslavenskoga socijalizma: Hrvatska 1970-1990. (Mikrosocijalizam) . Rad na projektu upravo je započeo, a do studenog 2022. financirat će ga Hrvatska zaklada za znanost. Projekt će predstaviti voditelj Igor Duda te suradnici Chiara Bonfiglioli, Anita Buhin, Tina Filipović, Magdalena Najbar-Agičić, Christian Axboe Nielsen i Saša Vejzagić. Više o projektu na mrežnim stranicama . Dobrodošli!
Odsjek za povijest organizira terensku nastavu u Makedoniju od 3. do 6. travnja 2018.
Prijave na e-mail: katarina.gerometta@unipu.hr
Program terenske nastave:
1. dan (3. 4. 2019.) - putovanje Pula - Skoplje i noćenje u Skoplju,
2. dan (4. 4. 2019.) - prijevoz do dva lokaliteta u okolici Skoplja (rimski Scupi i neolitički Tumba Madžari ) približno 10-ak km od grada. Obilazak Arheološkog muzeja u Skoplju. Putovanje Skoplje - Ohrid i noćenje u Ohridu.
3. dan (5. 4. 2019.) - Putovanje Ohrid ( Muzej na vodi : rekonstrukcija prapovijesnoga sojeničarskog naselja)- Bitola - Stobi ( Stobi je arheološki lokalitet u blizini naselja Gradsko) - Beograd i noćenje u Beogradu.
4. dan (6. 4. 2019.) - Beograd (Narodni muzej); putovanje Beograd - Pula.
Novi izračun cijena s obzirom na broj prijavljenih putnika:
CIJENA po osobi u dvokrevetnoj sobi: 654,00 kn noćenje s doručkom + 254,00 kn za 3 večere = 1108,00 kn
CIJENA po osobi u jednokrevetnoj sobi: 900,00 kn noćenje s doručkom+ 254,00 kn za 3 večere = 1354,00 kn
PLAĆANJE u 4 rate :
iznos svake rate za višekrevetne sobe po osobi : 277,00 kn
iznos rate za jednokrevetnu sobu : 338,50 kn
1. rata do 20.12.
2. rata do 20.01.
3. rata do 20.02.
4. rata do 20.03.
UPLATU IZVRŠITI NA:
transakcijski račun u korist:
IDEAL COMMERCE d.o.o BUZETSKA 10, 52100 PULA
žiro račun pri RBA HR1224840081103329155
u opisu staviti naziv studijskog putovanja: MAKEDONIJA 2019.
Za sve upite vezano uz plaćanje i ugovore obratite se agenciji na info@ciaotravel.info.
U petak, 16. 11. 2018. u 12:15 (dvorana 7) održat će se uvodni sastanak o terenskoj nastavi. Molim sve zainteresirane studente 2. godine preddiplomskog studija povijesti da se odazovu sastanku, a ujedno pozivam i ostale studente povijesti i drugih studija koji žele ići s nama (ako ostane slobodnih mjesta).
doc. dr. sc. Robert Kurelić
Nastava iz predmeta "Uvod u staru povijest" i "Grčka kolonizacija Jadrana" počet će u utorak 9. 10. prema rasporedu.
Nastava iz predmeta "Istraživanje stare povijesti" počet će u četvrtak 11. 10. prema rasporedu.
Nastava iz predmeta "Povijest krajolika starog Sredozemlja" i "Uvod u antičku arheologiju" počet će u petak 12. 10. pream rasporedu.
Ispiti iz predmeta "Uvod u stari vijek" i "Grčka kolonizacija Jadrana" najavljeni za 19. rujna odgađaju se za ponedjeljak, 24. rujna u 10 sati. Studenti koji još namjeravaju prijaviti ispit za 19. rujna neka to učine prema podacima iz studomata, ali će se oni održati 24. rujna.
Molim studente koji nisu u ljetnom roku u studomatu prijavili ispit iz predmeta Terenska nastava: prapovijest i stari vijek da do 17. rujna 2018. to učine kako bi im u ISVU bilo evidentirano da su položili predmet.
Katarina Gerometta
Pozivamo sve zainteresirane na Tribinu Odsjeka za povijest koja će se održati u utorak, 26. lipnja 2018. u 18 sati na Filozofskom fakultetu u Puli u Dvorani Slavka Zlatića (I. M. Ronjgova 1). Studenti diplomskoga studija povijesti predstavit će svoja istraživanja na temu Rat i bolest: pacijenti pulske Pokrajinske bolnice 1915.
Dobrodošli!
Odsjek za povijest