MARLENA PLAVŠIĆ:
O djelatniku

doc. dr. sc. Marlena Plavšić

Zvanje: docent

Funkcija: docentica

Lokacija:
28/3
Konzultacije:

Utorkom i srijedom od 13 do 14 sati

Telefon:
052/377520
Katedra/služba:
Odsjek za nastavničko obrazovanje i strane jezike

Nastava

sveučilišni preddiplomski

sveučilišni diplomski

sveučilišni integrirani preddiplomski i diplomski

stručni preddiplomski

sveučilišni poslijediplomski doktorski

Životopis

U Puli je završila srednju školu kulturološkog usmjerenja. Diplomirala je i doktorirala psihologiju na Filozofskom, a magistrirala na Prirodoslovno-matematičkom fakultetu Sveučilišta u Zagrebu. Teme znanstvenog interesa vežu se uz psihologiju obrazovanja, razvojnu psihologiju i ljudska prava.

Većinu radnog staža stekla je u civilnom sektoru, u udruzi Suncokret, kao voditeljica projekata i aktivnosti namijenjenih osobama različite dobi i drugim organizacijama civilnog društva. Radila je i kao školska psihologinja u osnovnoj školi i kao psihologinja u medicini rada.

Surađivala je u domaćim i međunarodnim projektima s Institutom za antropologiju (Zagreb), Istarskom županijom, Društvom psihologa Istre, Domom za starije Alfredo Štiglić (Pula), međunarodnom mrežom Tipping the Balance i Europskom federacijom psiholoških društava (EFPA). Kontinuirano je uključena u različite civilno-javne inicijative i projekte u zajednici.

Izabrane publikacije

  • Vidulin, S., Plavšić, M. i Žauhar, V. (2020). Spoznajno-emocionalno slušanje glazbe u školi. Pula, Rijeka: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli, Filozofski fakultet u Rijeci.

  • Hagenaars, P., Plavšić, M., Sveaass, N., Wagner, U., & Wainwright, T. (Eds.). (2020). Human Rights Education for Psychologists. Routledge.

  • Milovan Delić, I. & Plavšić, M. (2020). Spanish Flu and Mental Disorders in the Margraviate of Istria at the End of WWI. Acta Histriae, 28(1) 59-74.

  • Vidulin, S., Plavšić, M. i Žauhar, V. (2019). Usporedba spoznajnog I emocionalnog aspekta slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu osnovne škole. Metodički ogledi, 26(2), 9-32.

  • Golja, T., Plavšić, M. i Slivar, I. (2019). Collaborative learning guidelines. Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

  • Fraberger, S. i Plavšić, M. (2019). Lakše kroz školu – projekt udruge Suncokret – Pula. U: M. Radetić-Paić (ur.), Programi prevencije problema u ponašanju u lokalnoj zajednici (str. 125-137). Pula: Sveučilište Jurja Dobrile u Puli.

  • Diković, M. i Plavšić, M. (2019). Vrijednosti obrazovanja i nastavnički identitet iz učeničke, roditeljske i nastavničke perspektive. Metodički ogledi, 26(1), 7-31.

  • Plavšić, M. and Diković, M. (2019). What a teacher should not be like. The New Educational Review, 55(1), 246-255.

  • Plavšić, M. (2018). Mental health and mental illnesses from a historical perspective. Historični seminar, 13, 95-112.

  • Pensa Galian, J. and Plavšić, M. (2018). Do education, volunteering, contacts and self-esteem relate with students’ attitudes toward employed visually impaired persons? Napredak, 159 (1 – 2), 215-232.

  • Slivar, I., Golja, T. and Plavšić, M. (2018). Collaborative Learning in a Business Setting: An Evolutionary Perspective Towards a Learning Organisation. TEM Journal, 7(2), 456-464.

  • Plavšić, M. and Diković, M. (2016). Students' Attitudes Toward Formal Education, Non-Formal and Informal Learning. Croatian journal of education, 18(1), 71-103. 

  • Plavšić, M. and Ambrosi-Randić, N. (2016). Students’ wisdom in real life situations. In: O. Chigisheva i N. Popov (ur.): Education Provision to Every One: Comparing Perspectives from Around the World. BCES Conference Books. Bulgarian Comparative Education Society, Sofia, 14(2), 23-29.

  • Plavšić, M. and Diković, M. (2016). Do teachers, students and parents agree about the top five good teacher’s characteristics? U: N. Popov, C. Wolhuter, J. Kalin, G. Hilton, J. Ogunleye i E. Niemczyk (ur.): Education Provision to Every One: Comparing Perspectives from Around the World. BCES Conference Books. Bulgarian Comparative Education Society, Sofia, 14(1), 120-126. 

  • Diković, M. and Plavšić, M. (2015). Formal education, non-formal and informal learning: Knowledge and experience. Napredak, 156(1 – 2), 9-23.

  • Ambrosi-Randić, N. and Plavšić, M. (2015). The role of education in development of wisdom. U: O. Chigisheva i N. Popov (ur.): Quality, Social Justice and Accountability in Education Worldwide. BCES Conference Books. Bulgarian Comparative Education Society, Sofia, 13(2), 11-17.

  • Plavšić, M. and Diković, M. (2015). Students' plans for lifelong learning and teaching. U: N. Popov, C. Wolhuter, K. Skubic Ermenec, G. Hilton, J. Ogunleye i E. Niemczyk (ur.): Quality, Social Justice and Accountability in Education Worldwide. BCES Conference Books. Bulgarian Comparative Education Society, Sofia, 13(1), 339-344.

Profesionalni interesi i članstva

  • Društvo psihologa Istre
  • Hrvatsko psihološko društvo
  • Hrvatska psihološka komora
  • Odbor za ljudska prava i psihologiju Europske federacije psiholoških društava (EFPA)
  • Upravno vijeće Doma za djecu Ruža Petrović, Pula
  • Savjet za socijalnu skrb Istarske županije

Izabrani projekti

  • 2018. – Spoznajni i emocionalni aspekt slušanja glazbe u glazbeno-pedagoškom kontekstu (voditeljica: izv. prof. dr. sc. Sabina Vidulin)
  • 2016. – 2017. The scope and consequences of the Spanish flu pandemic at the end of World War I in Carniola and Istria (voditeljica: viša zn. sur. dr. sc. Katarina Keber)
  • 2015. – 2016. Tipologija, funkcije i usluge zelenih površina u gradovima: primjer Grada Zagreba (voditelj: izv. prof. dr. sc. Nenad Buzjak)
  • 2007. – 2013. Tipping the Balance Towards Primary Healthcare Network
  • 2006. – 2008. Strategije uspješnog starenja (voditeljica: prof. dr. sc. Neala Ambrosi-Randić)
  • 2005. – 2007. Cultural sensitivity and competence in adolescent mental health promotion, prevention and early intervention (voditeljica: prof. dr. sc. Anita Sujoldžić)
  • 2004. – 2008. Zajednice koje brinu kao model prevencije poremećaja u ponašanju (voditeljica: prof. dr. sc. Josipa Bašić)
  • 2004. – 2005. Identifikacija potreba, stanja i kvalitete življenja starih ljudi u Istarskoj županiji te stavova prema starim ljudima u Istarskoj županiji (voditeljica: Marlena Plavšić)