Opcije pristupačnosti Pristupačnost

Književnost za djecu i mladež

Književnost za djecu i mladež

Književnost za djecu i mladež


OSNOVNI PODACI

Šifra:

42319

ECTS:

3.0

Nositelji:

prof. dr. sc. Kristina Riman

Izvođači:

prof. dr. sc. Vjekoslava Jurdana - Seminar
prof. dr. sc. Kristina Riman - Seminar

prof. dr. sc. Vjekoslava Jurdana - Predavanja

Prijava ispita:


DETALJNE INFORMACIJE

1. KOMPONENTA

  • Predavanja 15
  • Seminar 15

* Opterećenje je izraženo u školskim satima (1 školski sat = 45 minuta)

OPIS PREDMETA:

Uvod u proučavanje književnosti za djecu i mladež. Definiranje i naziv. Teorijske pretpostavke. Umjetnička vrijednost, primijenjenost djetetu, didakticizam. Recepcijska usmjerenost. Dječja književnost i dječja lektira. Problemi klasifikacije. Problemi periodizacije. Proučavanje dječje književnosti. Povijest svjetske književnosti za djecu i mladež. Definiranje, razvoj i podjela priče. Narodna i umjetnička priča. Podjele, razvoj i struktura narodne priče. Narodna priča i suvremeno dijete. Razvitak priče od oponašatelja narodne, preko umjetničke bajke, do fantastične priče. Važniji predstavnici svjetske priče.

Određenje dječjeg romana i osnovna obilježja. Osobitosti tzv. realističke dječje književnosti. Pregled svjetskog romana za djecu i mladež. Fenomen avanturističke književnosti. Znanstvenofantastični i povijesnoavanturistički roman. Animalistika. Putopisi i biografije istraživača i slavnih ljudi. Na granici literature i znanosti. Karakter, odgojna funkcija i značenje. Povijest hrvatske književnosti za djecu i mladež. Periodizacija. Povijesni pregled hrvatske književnosti za djecu i mladež. Povijesni utjecaji. Počeci hrvatske dječje književnosti do 1913. g. Doba Ivane Brlić-Mažuranić (od 1913. do 1933. godine). Lovrakovo doba (od 1933. do 1956. godine). Stilski pluralizam (od 1956. g. nadalje). Analiza zajedničkih tematskih i strukturalnih fenomena svjetske i hrvatske književnosti za djecu i mladež, ali i određenih specifičnosti u korpusu hrvatske književnosti nastalih pod utjecajem osobitih kulturno-povijesnih prilika i okolnosti njezina razvoja

LITERATURA:

  1. Hazard, P., Knjige, djeca, odrasli, Zagreb 1970.;
  2. Crnković, M., Sto lica priče, Zagreb 1987.;
  3. Bettelheim, B., Smisao i značenje bajki, Cres, 2000.;
  4. Carpenter, H. / Prichard, M., The Oxford Companion To Children s Literature, Oxford-New York 1991.;


NASTAVA

5. SEMESTAR

Obavezni predmet - Redovni studij - Arheologija - Hrvatski jezik i književnost
Obavezni predmet - Redovni studij - Engleski jezik i književnost - Hrvatski jezik i književnost
Obavezni predmet - Redovni studij - Hrvatski jezik i književnost
Obavezni predmet - Redovni studij - Hrvatski jezik i književnost - Povijest
Obavezni predmet - Redovni studij - Hrvatski jezik i književnost - Talijanski jezik i književnost
Obavezni predmet - Redovni studij - Japanski jezik i kultura - Hrvatski jezik i književnost
Obavezni predmet - Redovni studij - Latinski jezik i rimska književnost - Hrvatski jezik i književnost


TERMINI KONZULTACIJA

prof. dr. sc. Kristina Riman:

Prema dogovoru elektronskom poštom: kristina.riman@unipu.hr